Vergi İncelemelerinin Elektronik Ortamda Yapılmasına İlişkin Yönetmelik Değişikliği

Ana Sayfa > Sirküler

Vergi İncelemelerinin Elektronik Ortamda Yapılmasına İlişkin Yönetmelik Değişikliği

VERGİ SİRKÜLERİ 

NO: 2025/56

KONU: Vergi İncelemelerinin Elektronik Ortamda Yapılmasına İlişkin Yönetmelik Değişikliği

13 Mayıs 2025 tarihli ve 32899 sayılı Resmi Gazete’de elektronik işlemlerin vergi inceleme süreçlerinde kullanılmasına ilişkin “Vergi İncelemelerinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” yayımlandı.

Söz konusu değişiklikler özetle aşağıdaki gibidir.

  1. Tanımlar Kısmına Yeni Kavramlar Eklendi

1/10/2011 tarihli ve 28101 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Vergi İncelemelerinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “Tanımlar” başlıklı 3 üncü maddesine aşağıdaki iki yeni tanım eklenmiştir.

Yeni eklenen tanımlar:

i) Elektronik sistem araçları: Defter ve belgelerin ibraz edilmesi, tutanakların düzenlenmesi, görüntülü ve sesli görüşme sağlanması gibi vergi incelemelerine ilişkin işlemlerin elektronik ortamda yürütülmesini sağlamak üzere Bakanlık tarafından oluşturulan her türlü elektronik sistemi,”

j) Güvenli elektronik imza: 15/1/2004 tarihli ve 5070 sayılı Elektronik İmza Kanununun 4 üncü maddesinde niteliklerine yer verilen elektronik imzayı,”

  1. Vergi İncelemelerinde Elektronik Sistem Araçları Kullanılabilecek

Aynı Yönetmeliğin “Vergi incelemelerinin yürütülmesi” başlıklı 4 üncü maddesine, vergi inceleme sürecinde, Bakanlık tarafından oluşturulan elektronik sistem araçları kullanılabileceğine ilişkin aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

Yeni eklenen fıkra:

“(3) Vergi inceleme sürecinde, Bakanlık tarafından oluşturulan elektronik sistem araçları kullanılabilir.”

  1. Elektronik İbraz Sonrası Üretilen Belgeler E-İmza ile İmzalanabilecek

Aynı Yönetmeliğin “Defter ve belgelerin alınması” başlıklı 12 nci maddesine, elektronik ortamda